Pokud byste Tondach charakterizovali jen jako silnou značku s širokým portfoliem výrobků a zajímavými obraty – pak byste se dopustili nepřesnosti. Tondach, jež je součástí společnosti Wienerberger, tento souhrn základních znaků přesahuje o aktivity takřka altruistické. Přesně tak to vyplynulo z rozhovoru s Ing. Josefem Hyprem, ředitelem Střední školy stavebních řemesel v Brně – Bosonohách.
Spolupráce školy a Wienerbergeru funguje perfektně už mnoho let a stačí k tomu gentlemanské dohody, které doprovázejí papírová potvrzení jen jako úlitba úřednímu šimlovi. Spolupráce s Wienerbergerem se tak po letech restartovala a začíná kopírovat společné fungování s Tondachem.
V prostředí současného byznysu není podobná vstřícnost častým jevem, takže jsme ředitele požádali o vysvětlení:
„S Tondachem jsme začali spolupracovat krátce po založení firmy a v průběhu let se stal naším významným partnerem. Mohu říct, že bez této spolupráce by se nám výuka střechařských řemesel realizovala mnohem obtížněji. Firma nám poskytuje nejen samotný materiál, ale k němu také návody, manuály a montážní postupy. Navíc novinky dostáváme přednostně, takže žáci si je mohou hned vyzkoušet. To vše výuce pomáhá. Na oplátku Tondachu poskytujeme zázemí pro dolaďování technologií u nových materiálů, kterého se jako konzultanti účastní naši mistři odborného výcviku. Vzájemně si prostě vycházíme vstříc a funguje to.“
Tím ale výčet společných aktivit nekončí. Se vzděláváním úzce souvisí exkurze přímo do výroby, které pro žáky a učitele odborného výcviku Tondach organizuje. Fungující partnerství stvrzuje i možnost žáků, účastnit se školení 1. a 2. stupně, pořádaného společností Tondach. K tomu pan Hypr doplňuje:
„Na školeních nejsou naši žáci pouhými přihlížejícími, ale regulérními účastníky a rovnocennými partnery ostatních zkušených řemeslníků. To, že mají možnost se mezi ně dostat, jim dá daleko víc než učení ve škole. Získají náhled na praktickou část života.“
Účast na kurzu je výběrovou záležitostí pro nejlepší žáky s opravdovým zájmem o řemeslo, kterou dostávají za odměnu. Ve výuce sice stejnou problematiku probírají, ale není na ni tolik času. Takže na školení ji zvládnou lépe, dostanou certifikát, a tím získávají náskok před ostatními.
Vstřícnost Tondachu se ale neomezuje jen na premianty. Pokud se při praxi žáků na stavbách vyskytnou potíže, volá přítomný mistr technika Tondachu a ještě se nestalo, že by byl odmítnut. Technik pak za účasti kluků přímo na stavbě problém řeší. V této modelové situaci budoucí řemeslníci zjišťují, jak to funguje a sami se pak chovají stejně. Taky volají technikům od Tondachu. „Poradenství u Tondachu funguje na nejvyšší úrovni,“ potvrzuje pan ředitel a dodává, „bohužel totéž není možno říct o každé firmě.“
Aby ale nevznikl dojem, že spolupráce probíhá pouze jednostranně, připomeňme vklad školy do společných aktivit. Učiliště chystá makety pro školení Tondachu, nebo – jak už bylo zmíněno – poskytuje prostory a zázemí pro zkoušení nových výrobků a technologií. Také v praxi ověřují platnost teoretických předpokladů z výroby střešní tašky. Je zbytečné dodávat, že z obou stran jsou služby poskytovány bezplatně.
Vyústěním spolupráce je podpora soutěže odborných dovedností oboru pokrývač – Mistrovství České republiky s mezinárodní účastí. Všechno dohromady vytváří balíček komplexní spolupráce, za což jsou v Bosonohách Tondachu vděčni.
Vklad do mladé generace se Tondachu určitě vrátí, jak v závěru potvrzuje pan ředitel: „Intenzivní spolupráce školy s Tondachem se promítá do vřelejšího vztahu žáků k jejich produktům. Učňovské školství takhle funguje. Na co si kluci ve škole sáhnou, s tím pak v praxi dělají. Prostě to umí, protože se to ve škole naučili. U střech to platí stoprocentně.“
Jiří Kučera
Nejnovější komentáře